Skierowanie do lekarza

Ambulatoryjne świadczenia specjalistyczne są udzielane na podstawie skierowania lekarza ubezpieczenia zdrowotnego. Mamy prawo wybrać specjalistę spośród wszystkich, mających podpisaną umowę z NFZ.

Skierowanie to nie jest wymagane do:

  • ginekologa i położnika,
  • dentysty,
  • wenerologa,
  • onkologa,
  • psychiatry.

Skierowanie nie jest również wymagane od osób:

  • chorych na gruźlicę,
  • zakażonych wirusem HIV,
  • inwalidów wojennych i osób represjonowanych,
  • uzależnionych od alkoholu,
  • środków odurzających i substancji psychotropowych – w zakresie lecznictwa odwykowego.

Skierowanie potrzebne jest również do szpitala (od lekarza POZ bądź lekarza specjalisty), wyjąwszy wszystkie nagłe wypadki.

 

Dokumentacja medyczna

Pacjent ma prawo do swojej dokumentacji medycznej prowadzonej w zakładach opieki zdrowotnej.
Na jego wniosek, bądź na wniosek osoby upoważnionej przez pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego, dokumentacja powinna być przekazana w postaci wyciągu, odpisu lub kopii, sporządzanych na koszt osoby występującej o nią.

 

Leczenie za granicą

Informacje o świadczeniach zdrowotnych przysługujących obywatelom Rzeczypospolitej Polskiej w krajach Unii Europejskiej są szczegółowo opisane na stronach Narodowego Funduszu Zdrowia Przypominamy, że recepta jest ważna przez 30 dni. Wyjątek stanowią jedynie:

  • recepty na antybiotyki i recepty wystawione w ramach pomocy doraźnej – 7 dni,
  • recepty na preparaty immunologiczne i leki sprowadzane z zagranicy, dla indywidualnych użytkowników – 60 dni.

 

Leczenie uzdrowiskowe

Na leczenie uzdrowiskowe skierowanie wystawia lekarz ubezpieczenia zdrowotnego. Skierowanie musi zostać potwierdzone w oddziale wojewódzkim Funduszu, właściwym dla pacjenta ze względu na jego miejsce zamieszkania.

Koszty przejazdu do i z uzdrowiska, oraz częściowe zakwaterowania i wyżywienia ponosi pacjent. Opłaty w uzdrowisku nie dotyczą dzieci do 18 roku życia, a jeżeli nadal się kształcą, do 26 roku życia. Dzieci niepełnosprawne w znacznym stopniu – bez ograniczenia wieku.

WAŻNE INFORMACJE!

Rejestracja Główna

  • dostępna telefoniczna i mailowa, czynna od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 – 19:00

LABORATORIUM i PUNKT POBRAŃ – 1 piętro w starej części budynku:

  • Rejestracja na badania laboratoryjne
  • Pobranie materiału do badań laboratoryjnych
  • Odbiór wyników – poniedziałek-piątek – w godz. 12:00 – 17:00

Laboratorium czynne od poniedziałku do piątku

  • w godzinach od  7:30 do 17:00
  • Punkt pobrań – materiał do badań laboratoryjnych pobieramy
    od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 14:30
    oraz w soboty w godzinach od 8:00 do 11:00
  • Pozostałe wyniki – Punkt Wydawania Wyników
    – parter – przy Rejestracji Głównej – w godzinach pracy
    Rejestracji (7:00-19:00)

Medycyna Pracy – parter w starej części budynku

    • Poradnia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach
      od 7:30 do 15:00
    • Rejestracja w Medycynie Pracy od 7:30 do 10:30.
  • OKULISTA w PMP w Poniedziałek, Środa i Piątek
Komunikaty